Need for Speed: Shift - recenzja.

  • Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  • Drogi użytkowniku po zmianch na forum twoje stare hasło do konta nie działa! Proszę zresetuj hasło za pomocą formularza odzyskiwania zapomnianego hasła, aby ponownie uzyskać dostęp do forum.

flapy

Użytkownik
Użytkownik
Wrzesień 7, 2010
83
0
6
#1
Need for Speed - Shift



Producent: Slightly Mad Studios
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Dystrybutor Polski: Electronic Arts Polska
Premiera: 18 września 2009
Gatunek gry: wyścigi
Tryb gry: single/multiplayer
Tryb multiplayer: Wi-Fi
Wymagania wiekowe: +7 (PEGI)
Inne platformy: PC, PS3, Xbox 360
Cena w dniu premiery: 159,90 zł
Język: Polski dubbing


NFS - Shift, wszystkim znana seria gier wyścigowych z którą na pewno każdy miał styczność, nie ważne na jaką konsolę, jeśli nie, to ta recenzja w pewnym stopniu przybliży Ci tą grę.
Każda część tej serii była przyjmowana przez graczy z różnym skutkiem, raz mieszano tą grę z błotem a raz pozłacano. Za największy niewypał tej serii uważa się nie dawno wydaną część - NFS Undercover, które zostało zwyzywane i wyklinane przez fanów tej serii. EA widząc porażkę poprzedniej części próbowało jakoś wyratować swoją opinię u graczy wypuszczając następną część Need for Speed - Shift.


EA, tym razem widząc błędy które było trzeba im podstawić po sam nos starało się stworzyć bardziej dokładne wrażenia z jazdy najnowszymi zdobyczami motoryzacji, które kryją pod maską 'coś więcej'. Będziemy mieli okazję poprowadzić 50-ąt w pełni licencjonowanych samochodów i spotkamy się z 19-oma torami w tym kilka znajomych dla oka jak: Laguna Seca i Willow Springs, ale najczęściej trasy się powtarzają różniąc się tylko kierunkiem jazdy. Zawsze brakowało jakiś naturalnych tras w otoczeniu jakiś gór, więc teraz też to zobaczymy. Warto także zaznaczyć że w Shift'cie nie spotkamy się ze znaną marką samochodową jaką jest Ferrari, zresztą to nie jest pierwszy raz kiedy nie dano nam szansy poprowadzić tego samochodu. Co do widoku, z początku zapowiadano widok z wnętrza samochodu jednak po oczekiwaniach spragnionych graczy tak się nie stało, będziemy mieli za to 3-y inne możliwości: z daleka, bliska jak i z maski samochodu. Kolejną innowacją jest system zniszczeń który został oddany dość realistycznie, chociaż nie perfekcyjnie tak jakbyśmy chcieli np, jadąc z maksymalną szybkością pospolitego Porsche Carrera GT wjechali w rampę to auto 'odskakuje' na bok, a prawa opona odlatuje przez naszą maskę w przeciwną stronę, można by sądzić że rampy są 'gumowe' ale my oczywiście staramy się ich unikać. Ważnym elementem jest pozbycie się spowalniacza czasu, które mogliśmy spotkać w wspomnianym już Undercover, wg. mnie to był najgorszy element tej części, jak dla mnie to jazda na 'skróty' ale możliwe że myślicie inaczej. Dźwięk, i jeszcze raz dźwięk! To wielki plus, muzyka wspaniale od wzorująca klimat jazdy, energiczna jak i szybka nadająca rytm do następnego zakrętu, chociaż utworów nie jest za wiele, bo jest ich 16 więc często się powtarzają i nudzą, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby dodać swoje, problem rozwiązany. Za to dźwięki ryku silników są średnie i mogłyby być lepsze, Porsche praktycznie 'piszczy' a nie brzmi. Grafika? Jest o czym mówić, gdyż to wielki 'odskok' od reszty, wg. mnie grafika jest ładna, miła dla oka, nasze auta są 'cukierkowo' pomalowane z ładnymi szczegółami, trasy przyjemne, szczególnie podobają mi się promienie słońca które są ładne rozmazane, szczególnie gdy zakrywa słońce jakiś budynek. Grafika na pewno jest lepsza od starszych wersji, to wiemy na 100%, ale nie każdemu może się spodobać.

Do gry wprowadzono system pogodowy, przed rozpoczęciem wyścigu możemy wybrać między dwoma opcjami 'Deszcz' jak i 'Sucho', czym się różnią chyba nie muszę wyjaśniać. Jak jest dzień to musimy mieć także i noc, ale niestety nie mamy możliwości wyboru pomiędzy dniem a nocą. Noc spotkamy tylko na wybranych trasach, np. w Paryżu. Na pewno każdy z was zastanawia się czy w grze występuje możliwość ulepszania naszych samochodów, powiem wam że ta opcja nie wywołuje zachwytów ponieważ jedyną opcją którą możemy zmienić samodzielnie jest kolor i wzór naszego pojazdu, nie mamy możliwości np. dodania nowych spoilerów, opon wedle naszego gustu. Zamiast tego EA 'rzuciło' nam system zdobywania punktów lojalności które otrzymujemy po ukończeniu wyścigu a nie jak w poprzedniej części - pieniędzy. Te punkty automatycznie ulepszają statystyki naszego auta, a takich statystyk mamy 3 - Prędkość, Trakcja i Drift, więc żeby dopakować nasze auto będziemy musieli wygrać przynajmniej kilkanaście wyścigów. Nitro, które dostajemy za wspomniane już punkty różni się od pozostałych części tym że przy maksymalnym ulepszeniu możemy go użyć tylko 3 razy na jeden wyścig a nie jak w starszej wersji gdzie nitro odnawiało się po 10 sekundach. Jeśli chodzi o tryby jazdy to możemy spotkać ich aż 10-ęć.

Jak widzicie, trybów jest dużo, więc to nie mało. EA mile mnie zaskoczyło. Mogę jeszcze dodać możliwość ścigana się poza mistrzostwami czyli - Szybki wyścig. Tą opcję polecam do podszkolenia umiejętności prowadzenia auta, mamy tutaj wiele opcji, które możemy zmieniać wedle własnego uznania. Poziom trudności jest bardzo łatwy a sztuczna inteligencja przeciwników nie powala na kolana, ani razu mnie nie zepchnięto, przyblokowano, może się wydawać że jadą tylko z A do B nie widząc innych, i tak jest w praktyce. Ja pokonałem zwykłym Porsche Carrera GT przeciwników na największym stopniu trudności, eh? A oto całe menu:


Tutaj także zdobywamy punkty lojalnościowe, więc warto poświęcić kilka chwil tutaj niż przegrywać w mistrzostwach. Oczywiście ładnej pani też nie mogło zabraknąć, można powiedzieć że to 'tradycja' ale jest to jedna z nie licznych pań. Warto dodać także kilka ciekawostek, proponuje raz dla zabawy podjechać pod rampę gdzie znajduje się stojąca publiczność, ten element jest po prostu śmieszny, być może jest ze 3 osoby, reszta to gigantyczne, kanciaste klony które są tak wysokie że auto sięga im do pasa, sami zobaczcie...


Następnym 'fajnym' szczegółem są skoki. Z dużą prędkością wyskakujemy z jakiegoś podwyższenia a auto dosłownie lata, spada tak nienaturalnie że nie mogłem przestać się śmiać kiedy to zobaczyłem, na dodatek wszystko robiłem dobrze a auto się rozbiło w miejscu, dobre nie? Sterowanie, tu jest mały problem bo sterowanie jest bardzo ciężkie w trybie A, gdzie żeby używać hamulca ręcznego trzeba wygnać palce w nienormalny sposób, o niebo lepiej jest w B, gdzie sterowanie jest łatwiejsze i przyjemniejsze. Zdecydowanie polecam odwiedzić Opcje zanim rozpoczniemy grę.



Fabuła, nie ma się nawet co rozpisywać bo ta gra nie ma konkretnej fabuły, mamy się po prostu ścigać, przecież o to w tym wszystkim chodzi. W przeciwieństwie do Undercover'a który miał jakąś tam fabułę, czyli: jesteś gliną, coś tam sprawdzasz, nielegalny handel samochodami. Kto na to zwraca uwagę? No bo kto piszę gry dla fabuły? Mam nadzieję że jakoś zaznajomiłem was z nową częścią Need for Speed, i będziecie wiedzieli na jej temat cokolwiek, polecam poczytać inne artykuły, pooglądać trailery, przed zakupem. Nie każdemu się może spodobać.

Trailer:
[video=youtube;YA27MXi62xE]http://www.youtube.com/watch?v=YA27MXi62xE[/video]​


Plusy:
+ duży wybór aut, tras.
+ wspaniały podkład muzyczny z możliwością dodania swoich utworów.
+ system zniszczeń.
+ system dnia i nocy jak i zmienna pogoda.
+ 10 rożnych trybów w których każdy znajdzie coś dla siebie.
+ 'cukierkowe' auta.

Minusy:
- brak możliwości samodzielnego tunningowania samochodu.
- niedopracowane detale i szczegóły otoczenia.
- gumowe' rampy.
- powtarzające się trasy, najczęściej różnią się kierunkiem jazdy.
- brak Ferrari.
- sztuczna inteligencja przeciwników jest na strasznym poziomie.
- brak widoku z wnętrza samochodu.

Grafika: 8
Muzyka: 9
Grywalność: 6
Sterowanie: 6
Ocena końcowa: 7

Screen'y wykonałem sam, okładka zapożyczona z świat-gier.com.
-------------------------------------------------------------------
Tekst w całości mojego autorstwa, napisałem go na innym forum o tematyce PSP i teraz zasilam to forum.