Fallout New Vegas po Polsku? Pomysł!

  • Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  • Drogi użytkowniku po zmianch na forum twoje stare hasło do konta nie działa! Proszę zresetuj hasło za pomocą formularza odzyskiwania zapomnianego hasła, aby ponownie uzyskać dostęp do forum.

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#21
Witam,

Mam nadzieję że zadziała to również w wersji na PS3.

Kopiujemy wszystkie pliki z spolszczenia do naszego folderu z grą na dysk xbox/PS3 (tak jak w PC). Znajdujemy w sieci plik FalloutNV.esm z wersji PC i nadpisujemy nim nasz na dysku xbox/PS3. Edytujemy plik fallout.ini z xbox.

zamieniając:

[General]
bUseMyGamesDirectory=0
SStartingCell=
SCharGenQuest=00102037
SStartingCellY=
SStartingCellX=
SStartingWorld=

STestFile10=
STestFile9=
STestFile8=
STestFile7=
STestFile6=
STestFile5=
STestFile4=
STestFile3=
STestFile2=
STestFile1=FalloutNV.esm

na:

[General]
bUseMyGamesDirectory=0
SStartingCell=
SCharGenQuest=00102037
SStartingCellY=
SStartingCellX=
SStartingWorld=

STestFile10=
STestFile9=
STestFile8=
STestFile7=
STestFile6=
STestFile5=
STestFile4=
STestFile3=
STestFile2=FalloutNV_lang.esp
STestFile1=FalloutNV.esm

oraz:

bInvalidateOlderFiles=0

na:

bInvalidateOlderFiles=1

Uruchamiamy grę i cieszymy się wersją PL (Polska czcionka).

Działa tylko i wyłącznie na konsolach z JTAG.

Uruchamia się dłużej niż nie modowana wersja, ale warto poczekać.

Menu nie jest spolszczone (pracuję nad tym).

Najdziwniejsze jest to że plik FalloutNV.esm z PC pasuje do xbox i ps3

Grę można modować jak na PC.

Odpaliłem również tekstury (*.dds), ale jest z tym jeszcze mały problem.

Pozdrawiam.
 

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#24
Niestety ciągle nie ma polskich znaków diakrytycznych /poza chyba ó/. Menu jest po Polsku.
Zamieniłeś plik FalloutNV.esm na ten z wersji PC ?

Przekopiowałeś wszystkie pliki z spolszczenia PC ?

W pliku fallout.ini znajdują się wpisy skąd ładuje się czcionka (sprawdź gdzie kopiujesz czcionkę z spolszczenia PC - czy zgadza się z tymi wpisami).

Na xbox360 działają textury z PC (*.dds) dzięki użyciu "ArchiveInvalidation Invalidated".

Nie posiadam PS3 wiec trudno mi powiedzieć gdzie popełniacie błąd.

P.S. Podobnym sposobem odpaliłem spolszczenie Oblivion na xbox360 :)

Pozdrawiam.
 

Jethir

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 19, 2010
2
0
1
#25
zrobiłem wszystko według instrukcji kolegi jackpak niestety w wersji na ps3 to nie działa czcionka w dalszym ciągu nie jest wyświetlana poprawnie.niech kolega jackpak napisze jakim programem dostał się do katalogu data w obrazie płyty z grą w wersji na xboxie 360 ponieważ w XDVD Mulleter nie mogę dostać się do tego katalogu jak miało to miejsce w przypadku fallouta 3 i obliviona.w jaki sposób rozmontować obraz na pliki podmienić co trzeba i ponowne złożyć go w całość.pozdrawiam
 

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#26
zrobiłem wszystko według instrukcji kolegi jackpak niestety w wersji na ps3 to nie działa czcionka w dalszym ciągu nie jest wyświetlana poprawnie.niech kolega jackpak napisze jakim programem dostał się do katalogu data w obrazie płyty z grą w wersji na xboxie 360 ponieważ w XDVD Mulleter nie mogę dostać się do tego katalogu jak miało to miejsce w przypadku fallouta 3 i obliviona.w jaki sposób rozmontować obraz na pliki podmienić co trzeba i ponowne złożyć go w całość.pozdrawiam
Szkoda że czcionka nie chce zadziałać na PS3.


W wersji Xbox360 w pliku Fallout.ini jest wpis skąd ma czytać czcionkę.


[Fonts]
SFontFile_1=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Large.fnt
SFontFile_2=Textures\Fonts\Monofonto_Large.fnt
SFontFile_3=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Medium.fnt
SFontFile_4=Textures\Fonts\Monofonto_VeryLarge02_Dialogs2.fnt
SFontFile_5=Textures\Fonts\Fixedsys_Comp_uniform_width.fnt
SFontFile_6=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_VL_dialogs.fnt
SFontFile_7=Textures\Fonts\Baked-in_Monofonto_Large.fnt
SFontFile_8=Textures\Fonts\Glow_Futura_Caps_Large.fnt

I taką samą strukturę katalogów ma spolszczenie na PC. (nie wiem jak jest na PS3)

Podejrzyj gdzie znajdują się czcionką na PS3 w archiwum Fallout - Textures.bsa np: programem Fallout Mod Manager nim możesz również stworzyć nowe archiwum *.bsa z czcionką.

Musi zadziałać ;)


Do rozpakowania obrazów ISO z xbox360 używam WX360, jest wiele innych.

Masz go tutaj:

wx360


Nie złożysz obrazu w całość, gra z modyfikacją uruchomi się tylko na konsoli z Jtag.

P.S. Zrób mi strukturę katalogów obrazu Fallout na PS3.

Utwórz nowy dokument w notatniku i wpisz to:

dir /s > lista.txt

Zapisz go z nazwą np: katalog i z rozszerzeniem bat.

Wrzuć do rozpakowanego obrazu gry Fallout i uruchom. Pojawi Ci się plik lista.txt i właśnie jego potrzebuję.

Podrawiam,
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#27
Wpisy dotyczące czcionek w ps3 są takie same. Czcionki z tego co pamiętam są w pliku textures2.bsa. Samo umieszczenie plików spolszczenia nic nie daje, próbowałem też podmieniać pliki czcionek z polskiej wersji F3 - dupa. Uparcie doczytuje sobie czcionki z pliku bsa. Z kolei stworzony za pomocą fallout mod manager plik bsa (z podmienionymi czcionkami) nie bangla, tzn gra się nie odpala. Piszę z pamięci bo jakiś czas temu z tym walczyłem i się poddałem, nijak nie dałem rady spowodować by wyświetlały się polskie znaki.
 

Jethir

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 19, 2010
2
0
1
#28
Wszystkie katalogi w wersji na ps3 dotyczące czcionek wyglądają w ten sam sposób co na xboxie nie wiem więc czemu na ps3 to nie działa.Stworzone pliki bsa z podmienionymi czcionkami nie chcą działać ekran robi się różowy.Dzięki za program,pobawię się z wersją na xboxa 360 może tu mi się uda.Pozdrawiam
 

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#29
Wpisy dotyczące czcionek w ps3 są takie same. Czcionki z tego co pamiętam są w pliku textures2.bsa. Samo umieszczenie plików spolszczenia nic nie daje, próbowałem też podmieniać pliki czcionek z polskiej wersji F3 - dupa. Uparcie doczytuje sobie czcionki z pliku bsa. Z kolei stworzony za pomocą fallout mod manager plik bsa (z podmienionymi czcionkami) nie bangla, tzn gra się nie odpala. Piszę z pamięci bo jakiś czas temu z tym walczyłem i się poddałem, nijak nie dałem rady spowodować by wyświetlały się polskie znaki.
Pobrałem twój plik fallout.ini i zauważyłem że nie zamieniłeś:

bInvalidateOlderFiles=0

na

bInvalidateOlderFiles=1

Popraw to, jest szansa że w końcu zadziała.


Próbujcie spolszczenie do Oblivion.

W archiwum pełne spolszczenie na Xbox360 wraz z czcionką.

Darmowy hosting plików, zdjęć i obrazków - Hostuje.net

Pozdrawiam
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#30
Ten plik pochodzi z początku testów, później próbowałem jeszcze dziesiątki razy na różne sposoby z bInvalidateOlderFiles=1 włącznie. W skrócie problem polega na braku polskich znaków w plikach czcionek w oryginalnym bsa. Żeby to ominąć trzeba albo zmusić grę do wczytania tych plików z innej lokalizacji albo podmienić je w oryginalnym pliku. Obu rzeczy nie udało mi się zrobić.

Ale jestem przekonany, że ktoś z wiedzą o modowaniu fallouta szybko przeskoczyłby ten problem.

//edit

Na ps3 jest jakiś dodatkowy czynnik, nie wiem jaki ale powoduje on brak możliwości przełożenia wprost patentów z pc i xboxa. Oblivion po wgraniu twojej paczki nie startuje, wisi czarny ekran. Nawet mimo zmiany nazw plików i katalogów na wielkie litery bo na ps3 takie muszą być. W każdym razie coś nie gra.
 
Ostatnia edycja:

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#31
Ten plik pochodzi z początku testów, później próbowałem jeszcze dziesiątki razy na różne sposoby z bInvalidateOlderFiles=1 włącznie. W skrócie problem polega na braku polskich znaków w plikach czcionek w oryginalnym bsa. Żeby to ominąć trzeba albo zmusić grę do wczytania tych plików z innej lokalizacji albo podmienić je w oryginalnym pliku. Obu rzeczy nie udało mi się zrobić.

Ale jestem przekonany, że ktoś z wiedzą o modowaniu fallouta szybko przeskoczyłby ten problem.
Jeżeli czcionka jest czytana z archiwum *.bsa i podmiana nic nie daje, to obstawiam że błędnie utworzono archiwum (dokładnie chodzi mi o strukturę katalogów). Ja tworzę archiwum w TC zakładając folder o nazwie -d i do niego ładuje foldery.
Robiłem eksperymenty z *.bsa na Xbox360 i wszystko było ok.

Nie wierzę żeby chciało się programistą w jakiś sposób "inny" od ogólnie znanych zabezpieczać wersję na PS3.

P.s.
Jeżeli ktoś posiada Oblivion na PS3 proszę spróbować spolszczenie z Xbox360 może zadziała.

Pozdrawiam.
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#32
Mógłbyś opisać dokładnie w jaki sposób tworzyłeś własne pliki bsa? Co to jest TC?

Ja jedyne narzędzie jakie znalazłem to dołączony do Oblivion Mod Managera BSA Creator. Fallout Mod Manager ma narzędzie do bsa ale pozwalające tylko na podgląd i wypakowanie ale nie da się nim zrobić własnego bsa a te z Oblivionowego creatora nie działają.

ps. to spolszczenie do Obliviona nie działa na ps3 a konkretnie gra się nie odpala.
 

jackpak

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 9, 2010
6
0
1
#33
Mógłbyś opisać dokładnie w jaki sposób tworzyłeś własne pliki bsa? Co to jest TC?

Ja jedyne narzędzie jakie znalazłem to dołączony do Oblivion Mod Managera BSA Creator. Fallout Mod Manager ma narzędzie do bsa ale pozwalające tylko na podgląd i wypakowanie ale nie da się nim zrobić własnego bsa a te z Oblivionowego creatora nie działają.

ps. to spolszczenie do Obliviona nie działa na ps3 a konkretnie gra się nie odpala.
Archiwa *.bsa tworzy się w następujący sposób:

1. Zakładasz w TC folder o nazwie: -d
2. Rozpakowujesz do niego pliki z archiwum *.bsa aplikacją BSA browser.
3. Zmieniasz co Ci się podoba.
4. Tworzysz nowe archiwum aplikacją BSA creator.
5. Otwierasz oryginalny plik i modyfikowany, porównujesz je(struktura katalogów w prawym i lewym okienku musi być taka sama jak w oryginale).


TC to skrót Total Comander (jedyna słuszna nakładka na winde).



Tutaj masz program do plików *.bsa

Fallout mod manager - Browse Files at SourceForge.net

W menu start będzie Fallout Mod Manager a w nim BSA creator i BSA browser.

Pozdrawiam
 

thenat17

Użytkownik
Użytkownik
Grudzień 22, 2010
217
0
16
www.ps3-hack.com.pl
#35
probowalem to robić na swoim forum ,niestety robiłem błąd, bo probowalem spolszczenie z PC do wersji ps3 wgrac, zbyt wiele błedów.
tak wiec lepiej skopiowac tylko pliki PL z wers ps3 i wrzucic do swojej Angielskiej ps3.
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#36
Próbowałem z tym nowszym Fallout Mod Manager. Niestety BSA Creator nie jest kompatybilny z ps3, mówiąc konkretniej to konsola nie odczytuje plików stworzonych za jego pomocą. Gra przy uruchomieniu wisi a zamiast obrazu mamy różową planszę, choć w tle słychać muzykę z menu głównego. Struktura folderów w pliku BSA z całą pewnością jest prawidłowa, po prostu pliki BSA na ps3 muszą być jakieś "inne". Ten sam zresztą efekt był przy stosowaniu Oblivionovego BSA Creatora.
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#38
Ja też już dawno ukończyłem na PC, tak tylko hobbystycznie próbowałem z ps3 a jak już pojawił się soft do BSA nev vegas to aż nie wypadało spróbować. Zresztą, wydaje mi się, że problem jest do przeskoczenia, trzeba tylko kogoś kto ma dobrze rozpracowane korzystanie z narzędzi do modowania i doświadczenie.
 

jakub1989

Użytkownik
Użytkownik
Styczeń 20, 2011
14
0
1
#40
Wydaje mi się ,że mam teraz mniejszy zasięg widzenia ? Macie takie wrażenie ?

Podmieniłem o jeden plik za dużo dlatego miałem tak mały zasięg widzenia.
Da rady jakoś spolszczyć audycje radiowe ? Chyba ,ze w wersji na pc ich nie przetłumaczyli ?

Jak jeszcze grałem w fallouta 3 PL na xboxie to były one tłumaczone.
 
Ostatnia edycja: