Fallout New Vegas po Polsku? Pomysł!

  • Ta strona wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, gromadzenia informacji związanych z korzystaniem z serwisu, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego, dopasowania treści wyświetlanych Użytkownikowi oraz tworzenia statystyk oglądalności czy efektywności publikowanych reklam.Użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dowiedz się więcej.
  • Drogi użytkowniku po zmianch na forum twoje stare hasło do konta nie działa! Proszę zresetuj hasło za pomocą formularza odzyskiwania zapomnianego hasła, aby ponownie uzyskać dostęp do forum.

brattanek

Ojciec dyrektor
Członek Załogi
Administrator
Użytkownik
Wrzesień 7, 2010
713
4
18
xboxforum.pl
#1
Jak wiadomo Fallout New Vegas nie ukarze się w wersji Polskiej na PS3. W sieci znalazłem paczkę do spolszczenia wersji PC o dziwo zawiera dużo podobnych plików co wersja na PS3.

Pliki z wersji PS3 znajdziemy w:
PS3_GAME/USRDIR/DATA

Oto pliki które pasują z paczki PC do plików z PS3:
Video/FNVIntro.bik - pewnie tylko jakiś filmik
Credits.txt - info o o twórcach gry
Fallout - Misc.bsa - jest różnica w wielkości plików, nie mam pojecie co zawiera

Zostaje kwestia plików:
folder textures - domyślam się, że pliki trzeba podmienić w pliku FALLOUT - TEXTURES.BSA ale nie moge tego żadnym programem rozpakować :( tutaj można poczytać o formacie http://falloutmods.wikia.com/wiki/BSA_file_format
FalloutNV_lang.esp - nie ma odpowiednika tego pliku w wersji PS3 nie wiem co z nim
update.esp - j.w.

Pliki do spolszczenia wersji PC:
Kod:
http://www.filesonic.com/file/27801565/Data.rar
Jakieś pomysły?
 

zoltan

Użytkownik
Użytkownik
Wrzesień 28, 2010
5
0
1
#4
pobawie się w domu
a są w tej wersji gry napisy w innym języku?
może trzeba ten plik z innym językiem zamienić na polski
hmm ta końcówka .esp może oznacza napisy hiszpańskie
wsadzić tam polskie i tyle
textur pewnie nie podmienisz
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#8
Fallout NV jest chyba zbudowany z wykorzystaniem tych samych narzędzi co Fallout 3 czy Morrowind i Oblivion. Do tych ostatnich na pewno jest dostępny Construction Pack czy jak tam się to zwie pozwalający ingerować w zawartość tych typów plików. Nie wiem czy narzędzia te są kompatybilne, jednak sporo ludzi bawiło się w mody do tych gier więc pewnie da się znaleźć jakieś informacje.

Dla zainteresowanych link z dość obszernym opisem funkcji Construction Set Obliviona.

http://elderscrolls.phx.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=593
 
Ostatnia edycja:

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#11
Ja też się pobawiłem i jest bardzo obiecująco. Udało mi się uruchomić NV po polsku ale jak dotąd bez obsługi polskich znaków. Menu i dialogi, opisy w pipboyu są po polsku, tyle że zamiast polskich liter są wyświetlane krzaczki lub te znaki nie są wcale wyświetlane (np. ł i ś). Przyczynę też znalazłem ale jeszcze nie wiem jak podmienić pliki czcionek co powinno załatwić sprawę. Fonty są w pliku TEXTURES.BSA i jeszcze nie wiem jak je podmienić. Pecetowy mod manager do NV pozwala przeglądać lub wypakować pliki z kontenera BSA ale potrzebne jest jeszcze narzędzie, które pozwoli po podmianie tekstur spakować to z powrotem do BSA. Dziś już odpuszczam, jeśli jutro będę miał czas to posiedzę nad tym.
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#12
Niestety nici z moich wysiłków, mimo starań nie udało mi się osiągnąć nic ponad uruchomienie gry z polskim tekstem ale bez polskich znaków. Opiszę co dokładnie zrobiłem i może ktoś mądrzejszy ode mnie popchnie to o kolejny kroczek.

Z pecetowego spolszczenia wziąłem następujące pliki:

FalloutNV_lang.esp
update.esp
FalloutNV_Intro.bik (ten się chyba inaczej nazywa, w każdym razie chodzi o film wprowadzający z katalogu Video)

Małe litery w nazwach zmieniłem na wielkie, czyli FALLOUTNV_LANG.ESP itd.

Oba pliki dopisałem do listy ładowania w pliku FALLOUT.INI

Kod:
STestFile10=
STestFile9=
STestFile8=
STestFile7=
STestFile6=
STestFile5=
STestFile4=
STestFile3=FALLOUTNV_LANG.ESP
STestFile2=UPDATE.ESP
STestFile1=FalloutNV.esm
oraz w sekcjach:

Kod:
sEssentialFileCacheListE=DATA/FALLOUT - MISC.BSA, DATA/SYSUTIL/*.PNG, DATA/ICON0.PNG, DATA/PIC1.PNG, DATA/FALLOUTNV.ESM, DATA/FINAL_MASTER_XML.DAT, DATA/CREDITS.TXT, DATA/CREDITSWACKY.TXT, DATA/FALLOUT - MESHES.BSA, DATA/FALLOUT - SOUND.BSA, DATA/FALLOUT - TEXTURES.BSA, DATA/FALLOUT - TEXTURES2.BSA, DATA/SHADERS.BSA, DATA/VIDEO/*.BIK, DATA/MUSIC/BTTL/EVIL1/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/EVIL2/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/EVIL3/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/EVIL4/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/GOOD1/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/GOOD2/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/GOOD3/*.MP3, DATA/MUSIC/BTTL/GOOD4/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/CAESARSLEGION/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/CORPORATERUINS/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/DESERTEXPLORATION/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/FREESIDE/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/HOOVERDAM/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/INDUSTRIALCITY/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/JACOBSTOWN/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/LARGERTOWN/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/MOUNTAIN/*.MP3, DATA/MUSIC/LOC/NEWCALIFORNIAREPUBLIC/*.MP3, DATA/MUSIC/OLD/F01/*.MP3, DATA/MUSIC/OLD/F02/*.MP3, DATA/MUSIC/OLD/F03/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON1/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON2/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON3/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON4/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON5/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON6/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON6/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON7/*.MP3, DATA/MUSIC/DNGN/DUNGEON8/*.MP3, DATA/MUSIC/SCR/*.MP3, DATA/MUSIC/SPECIAL/*.MP3, DATA/FALLOUT - FACEGEN.BSA, DATA/FALLOUTNV_LANG.ESP, DATA/UPDATE.ESP
i
Kod:
SArchiveList=FALLOUT - TEXTURES.BSA, FALLOUT - TEXTURES2.BSA, FALLOUT - MESHES.BSA, FALLOUT - VOICES1.BSA, FALLOUT - VOICES2.BSA, FALLOUT - VOICES3.BSA, FALLOUT - VOICES4.BSA, FALLOUT - SOUND.BSA, FALLOUT - MISC.BSA, FALLOUT - FACEGEN.BSA, FALLOUTNV_LANG.ESP, UPDATE.ESP
Wszystkie zainstalowane dane i savy usunąłem z konsoli i z tak przygotowanego katalogu zainstalowałem ponownie. Tak jak pisałem gra uruchamia się po polsku, niektóre polskie znaki wyświetlane są jako krzaczki, inne są całkowicie "zjadane", chyba tylko "ó" jest prawidłowo obsługiwane. Generalnie nawet da się to czytać ale trafiają się partie tekstu gdzie ciężko zrozumieć o co chodzi.

Teraz trochę o metodologii. Pecetowy Mod Manager pozwala na obróbkę plików *.BSA. Z tego co zauważyłem są to po prostu kontenery, po wypakowaniu takiego BSA mamy normalną strukturę plików, czyli BSA to coś w rodzaju archiwum. Jest też BSA Creator pozwalający na utworzenie własnego pliku. Rozpakowałem plik TEXTURES2.BSA, zamieniłem całą zawartość katalogu font na tę z polskiej pecetowej wersji i ponownie utworzyłem plik BSA. Niestety po takim zabiegu gra się już nie uruchomiła tylko po instalacji zawisła wyświetlając różowy ekran. Może trzeba użyć innych narzędzi, nie wiem, problem jednak na 99% leży w czcionkach zawartych w pliku TEXTURES2.BSA i trzeba znaleźć sposób na podmianę ich w taki sposób, żeby gra nadal działała. Ewentualnie ktoś obeznany na modowaniu mógłby stworzyć moduł zawierający polskie czcionki i takowy dałoby się załadować jak te .esp
Ja już chyba nic nie wymyślę więcej bo się generalnie na tym nawet nie znam.

Linki:
Fallout Mod Manager http://www.newvegasnexus.com/downloads/file.php?id=36901
G.E.C.K Rozbudowany edytor plików gry http://geck.bethsoft.com/index.php/Main_Page
Mój plik FALLOUT.INI File name: FALLOUT.INI File size: 30.25 KB
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#17
Napisy w dialogach są takie same, czyli po polsku i z tymi samymi przypadłościami co na obrazku. Generalnie wszystkie napisy, te powiadomienia o questach po lewej, dialogi, pipboy etc.
 

aegir

Użytkownik
Użytkownik
Listopad 19, 2010
6
0
1
#19
Panowie a może by tak po prostu zamienić polskie znaki diakrytyczne na zwykłe znaki (ł na l itd.). Niestety nie mam czasu się w to zagłębić ale może jest jakiś edytor do tych plików, który umożliwiał by zastosowanie funkcji znajdź i zamień? Gdyby tak było to zamiana zajęła by chwile.
 

replacer

Użytkownik
Użytkownik
Październik 13, 2010
50
1
6
#20
Gdyby to były pliki tekstowe to byłoby proste. Niestety wszystkie dialogi są w pliku FalloutNV_lang.esp a edytor GECK nie chce u mnie działać więc nawet nie wiem czy można tam zastosować tę metodę.